ΒΙΝΤΕΟ:




Βάσσες - Bassae 1964 (with Greek subtitles)

Βάσσες - Bassae 1964 (with Greek subtitles) Σκηνοθεσία: Jean-Daniel Pollet  Είναι το πρώτο φιλμ για το ναό του επικούρειου Απόλλωνα που έχτισε ο Ικτίνος στην κορυφή ενός βουνού. Ο ναός είναι κτισμένος κυρίως με ασβεστολιθική πέτρα και είναι χωρίς το άγαλμα του θεού Απόλλωνα. Ο σκηνοθέτης (Jean-Daniel Pollet) μαγεύτηκε και είπε ότι αυτός ο ναός υπήρξε το κέντρο του κόσμου για κείνον. Έτσι λοιπόν τον κινηματογράφησε με ρυθμό ιερής τελετουργίας και το αποτέλεσμα αντάμειψε τις προσπάθειες του....            
   Καταπληκτικό βίντεο και η μουσική του Αντουάν Ντιαμέλ δένει απόλυτα με το κλίμα του δεκάλεπτου φιλμ..."

>>>> ....................................................................................................................................................

  « Αυτό το ορυκτό αλλού όρθιο και αλλού πεσμένο, σε ποια τάξη ανήκει; σε ποια αταξία; 
Σε καμία γλώσσα δεν υπάρχει όνομα που να το ορίζει. Δεν έχει ούτε ιστορία, δεν είναι πουθενά, είναι άχρονο. Ακόμα και τώρα, εδώ, κάτω από τον μενεξεδένιο ουρανό, που προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι μεσογειακός…
        Όμως, μάταια ψάχνω…
Απομακρύνομαι, πλησιάζω, αλλάζοντας προοπτική, ξεσκεπάζω το πρόσωπο του χαμένου Θεού, που κάποτε στ’ όνομά του, κτίστηκε αυτό το κοιμητήριο.
       Ας μη μιλάμε για ερείπια. Ας μην κατηγορούμε τον χρόνο που πέρασε από πάνω τους.
Τα πετρωμένα δένδρα μιμήθηκαν την κλασική μορφή ενός ναού. Οι κατασκευαστές του, του έδωσαν αυτή τη μορφή, για 
να’ χουν ήσυχη τη συνείδησή τους. Γιατί κατά βάθος, ήταν πεπεισμένοι, πως αν τα στοιχίσουν σε μια ευθεία γραμμή, αυτά τα κομμάτια της άμορφης ύλης, σαν ξηλωμένα με το ζόρι, σιγά σιγά θα ξαναβρούν την αρχική τους θέση…όπως οι ναυτικοί βρίσκουν ένα πλοίο-φάντασμα… στο βασίλειο των ορυκτών, την αρχική τους προέλευση...  
Όλα θα ξαναγυρίσουν στη λάσπη, στη στάχτη. Τίποτα δεν μπορεί ν΄αψηφήσει τον χρόνο…
Και ποιος θα τολμούσε άλλωστε;
       Ο ανελέητος και αλαζόνας Θεός, που θα ζητήσουμε την εύνοιά του, μέσα σ΄αυτή την κοιλάδα με τα μαραγκιασμένα δέντρα, στοιχίζοντας μεθοδικά τους απολιθωμένους κορμούς, δεν έχει ανάγκη κατοικίας. Τίποτα δεν έχει ανάγκη. Ούτε προσευχές και λατρείες…Ίσως, μόνο, κάποιες εκατόμβες...  Αλλά είναι αμφίβολο, αν θα φτάσουν ως Εκείνον οι θρήνοι και οι οδυρμοί όσων θυσιάζονται εκουσίως, σαν φτάνει η μυρωδιά απ΄το αχνιστό τους αίμα στο βωμό και οι βαριές αναθυμιάσεις που αναδίδονται τριγύρω.
      Είναι ο γέροντας θεός χρόνος με την τεράστια γενειάδα του, ο θεός του χρόνου, όταν ακόμα δεν υπήρχε χρόνος, ούτε και άνθρωποι. Για χάρη Του στήθηκε το χάος, η καταστροφή, αυτός ο άχρηστος σωρός.
Είναι καλά θρονιασμένος εκεί μέσα, πασαλειμμένος λάσπη, αναμαλλιασμένος, αποκοιμήθηκε την ημέρα της δημιουργίας, σε ύπνο δίχως όνειρα, μες τον αφρό του ¨τίποτα¨, του ¨όχι ακόμα¨….του ¨για πάντα¨ που είναι ο πηλός του...
     Αποκοιμήθηκε!  Μην τον ξυπνάτε! 
Θα κοιμάται ως το τέλος του κόσμου. Είναι δική Του αυτή η πέτρινη έρημος, κι όταν στον ύπνο Του την βλέπει, γρυλίζει ικανοποιημένος. Γιατί τίποτα σ΄αύτό το νεκροταφείο ορυκτών δεν Του θυμίζει την πιθανότητα κάποιου συμβάντος ανθρώπινης ζωής.
      Είμαστε ακόμα στην πρώτη ημέρα, πριν αρχίσει οτιδήποτε. Στον κήπο της φρίκης που τον βάφτισα “ναό” … άπαξ και δια παντός, γιατί εγώ είμαι  ο Λόγος. Ακόμα κι αν σβηστεί απ΄την πέτρα, κάθε σημάδι από ανθρώπου χέρι.».
 ..................................................................................................................................................................................................................



    ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟΣ ΝΑΟΣ
ο ναος του απολλωνα στην φιγαλεια ενα αξιοσημειωτο σημειο της ιστοριας δειτε το και αν θελετε πιστεψτε το(στην αρχη βαλτε ψηλα την ενταση αν θελετε να ακουσετε το κομματι) ...






ΕΠΙΚΟΥΡΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ -ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟΣ ΝΑΟΣ - 
Epicurean Apollo -rotating temple -Peloponnese- Greece





Διάσημες αρπαγές - Ναός Επικούρειου Απόλλωνα 
(Η Μηχανή του Χρόνου)


Ναός Απόλλωνος Επικουρίου Βασσών Φιγάλειας
🔻  Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας 🔻




Η ΑΡΠΑΓΗ ΤΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ.
Νοτιοδυτικά της Ανδρίτσαινας, σε ένα επιβλητικό και άγριο ορεινό τοπίο, βρίσκεται ο μεγαλοπρεπής ναός του Επικούριου Απόλλωνα, ένας από τους μεγαλύτερους ναούς της Αρχαιότητας. Ο ναός βρίσκεται σε απόσταση 14 χλμ. νότια της Ανδρίτσαινας, σε υψόμετρο 1.130 μ., επάνω στο όρος Κωτίλιο. Στην τοποθεσία αυτή, που στην αρχαιότητα ονομαζόταν Βάσσες (που σημαίνει μικρά πλατώματα σε βράχους), οι κάτοικοι της γειτονικής Φιγάλειας είχαν ιδρύσει, από τον 7ο αι.π.Χ., ιερό του Απόλλωνος Βασσίτα, τον οποίο και λάτρευαν με την προσωνυμία του Επικουρίου- συμπαραστάτη στον πόλεμο ή στην αρρώστια. Το επίθετο Επικούριος δόθηκε την εποχή των πολέμων με τους Σπαρτιάτες γύρω στο 650 π.Χ. Από όλους τους ναούς της Πελοποννήσου, ύστερα από το ναό της Τεγέας, θα μπορούσε αυτός να πάρει την πρώτη θέση για το κάλλος του μαρμάρου και το αρμονικό σύνολο. Η ερείπωση άρχισε από τα ρωμαϊκά χρόνια, πρώτα από τους ανθρώπους και ύστερα από τους σεισμούς. Ο ναός ήταν φιμησμένος και για την περίφημη Ζωφόρο του. Είχε μήκος 31 μ. και οι 23 πλάκες της, με σκηνές αμαζονομαχίας και κενταυρομαχίας. Η ζωφόρος του ναού είναι ένα πραγματικό αριστούργημα που η ζωντάνια και η έκφραση των μορφών, καθώς και η συνταιριασμένη πλοκή των σκηνών, το κατατάσσουν στους καλύτερους γλυπτικούς διάκοσμους της αρχαιότητας. Δυστυχώς τα μοναδικά αυτά γλυπτά της ζωφόρου του Επικουρείου Απόλλωνα, κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας έγιναν αντιληπτά από Ευρωπαίους αρχαιοκάπηλους και εκλάπησαν. Σήμερα η ζωφόρος κοσμεί τις προθήκες του Βρετανικού μουσείου.       
  



ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟΣ ΝΑΟΣ - ΕΠΙΚΟΥΡEΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

… Το 652 π.χ. οι Σπαρτιάτες κυριεύουν τη Φιγάλεια και οι κάτοικοί της την εγκαταλείπουν. Απευθύνονται στο μαντείο των Δελφών για να μάθουν πώς θα ανακτήσουν τη πόλη τους. Οι Φιγαλείς επιστρέφοντας στη πατρίδα τους για να ευχαριστήσουν το θεό Απόλλωνα αφιέρωσαν ναό που έχτισαν σε ένα φυσικό πλάτωμα στη πλαγιά του Κωτίλιου και τον ονόμασαν Επικούριο. Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι ο ναός δεν ήταν απλά ένα λατρευτικό κτίσμα αφιερωμένο στον Απόλλωνα. Αν εξετάσουμε τον αρχιτεκτονικό ρυθμό του, θα δούμε ότι αν και εξωτερικά είναι ΔΩΡΙΚΟΥ ρυθμού, στο εσωτερικό του είναι ΙΩΝΙΚΟΥ ρυθμού αλλά οι κίονες του κοσμούνται με ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ρυθμού κιονόκρανα. Είναι το μοναδικό αρχαίο οικοδόμημα που συνδιάζει και τους 3 αρχιτεκτονικούς ρυθμούς. Κατασκευάστηκε το τελευταίο τέταρτο του 5ου αιώνα π.Χ πιθανότατα από τον αρχιτέκτονα του Παρθενώνα, Ικτίνο, μετά από υπόδειξη των ιερέων του Απόλλωνα από τους Δελφούς. Η πλαγιά που είναι χτισμένος ο ναός έχει διαμορφωθεί τεχνητά σε οριζόντιο επίπεδο και ο ναός τοποθετήθηκε έκκεντρα πάνω σε αυτή με προσανατολισμό που και πάλι θεωρείται παράξενος διότι δεν ακολουθεί τον συνήθη προσανατολισμό του άξονα ανατολής-δύσης αλλά βορρά-νότου. Δημιουργήθηκε τεχνητά μία πέτρινη ειδική βάση που πάνω σε αυτή τοποθετήθηκε ο ναός. Η βάση αυτή είναι μοναδική στον κόσμο, διότι λόγω της μελετημένης κλίσης της, επιτρέπει στον ναό να ΟΛΙΣΘΑΙΝΕΙ πάνω σε αυτή κατά 50.2 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ κάθε χρόνο με σκοπό να ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΣΤΡΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ. Για να κατορθώσει ο ναός να ολισθαίνει πάνω στην βάση του, τοποθετήθηκε πάνω σε αυτή ένα στρώμα άργιλου και ένα στρώμα από βότσαλα θαλάσσης. Πάνω σε αυτά, τοποθετήθηκαν οι πλάκες των θεμελίων του ναού. Κάτω από τη βάση έχουν βρεθεί τούνελ που κρατούσαν τον άξονα του ναού. Πάνω στη βάση του ναού τοποθετήθηκαν πολλές στρώσεις από πλάκες που ενώνοντας μεταξύ τους με ανοξείδωτους σιδερένιους συνδετήρες και στο άνοιγμα τους έχυσαν μόλυβδο για να κρατά τους κραδασμούς. Στη συνέχεια έχτισαν το ναό, ο οποίος λόγω της ιδιαίτερης βάσης του και της σοφά μελετημένης κλίσης της, ολίσθαινε πάνω σε αυτή ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΕΤΑΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΙΣΗΜΕΡΙΩΝ. Ο δεύτερος ναός στην κορυφή του βουνού Κωτύλιο έπαιζε τον ρόλο του δείκτη. Δηλαδή αν κάποιος στεκόταν στην είσοδο του μεγάλου ναού σε πλήρη στοίχιση με τον μικρό ναό της κορυφής, τότε έβλεπε το σημείο 0 του βορρά! Μία τεράστια πυξίδα δηλαδή κατασκευασμένη από γρανίτη και μάρμαρο!Ο ναός κατατάσσεται στο κατάλογο της UNESCO ως παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς….




ΕΠΙΚΟΥΡΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ by YODA.avi


                                                           Epikourios apollon
                                          Εσωτερικος διακοσμος βρετανικο μουσειο.....  





  
Archaia Figaleia - Aspro Nero...1994

Η Αρχαία Φιγάλεια, υπήρξε μια ακμαία και σημαντική πόλη της αρχαίας Αρκαδίας. Βρίσκεται κοντά στα σημερινά χωριά της Ηλείας Φιγαλεία και Περιβόλια, στην όμορφη κοιλάδα του ποταμού Νέδα. Η Νέδα πήρε το όνομά της από την νύμφη Νέδα, θεότητα των νερών. Η πόλη ήταν κτισμένη σε ύψωμα, με πολλά τείχη γύρω από γκρεμούς και ισχυρό οχειρωτικό περίβολο και εκοσμείτο από ωραία αγάλματα. Στην πόλη υπήρχε το ιερό της Αρτέμιδος "σώτειρας" με λίθινο άγαλμα της θεάς και γυμναστήριο με ωραιότατα αγάλματα του Ερμή και του ολυμπιονίκη του παγκρατίου Αρραχίωνα. Οι Φιγαλείς είχαν δύο ιερά βουνά. Το Κωτίλιον όρος, όπου έκτισαν τον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα και το Ελάιον όρος (νότια από το χωριό Στόμιο της Ηλείας), στη νότια πλευρά του οποίου υπήρχε μια σπηλιά, πάνω από το βαθύ φαράγγι, όπου λατρευόταν η Μέλαινα Δήμητρα. Οι Φιγαλείς, που έρεπαν στο γλέντι και στην καλοζωία, ήταν λάτρεις του κρασιού και των ταξιδιών. Είχαν μάλιστα φτιάξει ναό αφιερωμένο στο Διόνυσο τον ακρατοφόρο, το άγαλμα του οποίου έλαμπε κόκκινο μέσα στα αμπέλια, βαμμένο με κινναβάρι (θειούχο υδράργυρο). Στα ρωμαϊκά χρόνια οι Φιγαλείς έκοψαν νομίσματα που εμφάνιζαν τη Νέδα με τη μορφή θεού που κρατάει στα χέρια του υδρία απ' όπου χύνεται νερό..... Η πόλη ιδρύθηκε από τον Φίγαλο, γιό του Λυκάωνα, ιδρυτή της Λυκόσουρας. Το 659 π.Χ...  
   
>>>  Τα σχόλια και η μεταφορά στη σημερινή πραγματικότητα επαφίενται στον αναγνώστη ... Σήμερα στο χώρο της αρχαίας Φιγαλείας σώζονται ερείπια του αρχαίου ναού της Αρτέμιδος, ο ναός της Αθηνάς και του Διός Σωτήρος, η αρχαία κρήνη της πρώιμης ελληνιστικής εποχής και ταφικά μνημεία της ελληνιστικής εποχής... Στη γύρω περιοχή διακρίνονται εύκολα τα τείχη του οχυρωματικού περιβόλου μήκους 4,5 χλμ, πάνω από τις απότομες πλαγιές και τους λόφους που κάποτε ήταν γεμάτα με τα αμπέλια των Φιγαλέων.... . <<<

http://youlearnmasterguitar.com/video/xZ9kpVQZa4M&feature=youtube_gdata_player      


Arcaia Figaleia 2001
  



Archaia Figaleia - Aspro Nero - Neda... 2006




Archaia Figaleia - 2013

 ΦΙΓΑΛΕΙΑ:
 Η Φιγάλεια βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του νομού Ηλείας στη δεξιά όχθη του ποταμού Νέδα πού διαγράφει την οριοθετική γραμμή μεταξύ Ηλείας και Μεσσηνίας. Απέχει 79 χλμ από τον Πύργο και υπάγεται διοικητικά στο δήμο Ζαχάρως.
 Στο χωριό φθάνει κανείς είτε από τον αμαξιτό δρόμο πού οδηγεί από τον Πύργο στην Κυπαρισσία μέσω Λεπρέου και Κάτω Φιγαλείας, είτε από το δρόμο πού συνδέει την Ανδρίτσαινα με την Φιγάλεία, είτε από το δρόμο που οδηγεί στο Κοπανάκι μέσω Πλατανίων.
Τα σημερινά όρια της Φιγάλειας εκτείνονται ως το Δραγώγι και τα Περιβόλια στα βόρεια και βορειοδυτικά, το Στόμιο δυτικά  και την κοίτη του ποταμού Νέδα στα νότια. Η θέση του χωριού βρίσκεται σε χαμηλό υψόμετρο (460 μ.) από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ στα νότια προς τη Νέδα οι ορεινοί όγκοι δημιουργούν βαθιές χαράδρες. …

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΦΙΓΑΛΕΙΑΣ
Η Αρχαία Φιγάλεια είναι η πόλη στην πολιτική και διοικητική επιρροή της οποίας ανήκε ο ναός του Επικουρίου Απόλλωνος. Βρίσκεται σε απόσταση 7χλμ. περίπου δυτικά του ναού.
Την πόλη περιβάλλει αρχαίο τείχος μήκους 4,5 χλμ. σωζόμενο σε καλή κατάσταση ενώ παντού υπάρχουν εμφανή ίχνη και λείψανα αρχαίων κτιρίων.
Στη θέση «Σταυρούλι» τοποθετείται η αρχαία αγορά της πόλης και υπάρχουν ορατά λείψανα βυζαντινού ναού, ο οποίος έχει κτισθεί προφανώς επάνω σε αρχαίο κτίριο (ίσως στο ναό του Διονύσου Ακρατοφόρου).
Στο ΝΑ άκρο της πόλης έξω από τα τείχη, ο Α. Ορλάνδος ανέσκαψε αρχαία κρήνη με ναόσχημη πρόσοψη του τέλους του 4ου αι. π.Χ, η οποία σώζεται σε καλή κατάσταση.
Κάτω από τον βυζαντινό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που βρίσκεται στο σύγχρονο νεκροταφείο του χωριού, υπάρχει αρχαίος ναός, ενώ αρχαίος ναός θα πρέπει να υπήρχε και στην κορυφή του λόφου όπου τοποθετείται η ακρόπολη.
Στην κορυφή του λόφου «Κουρδουμπούλι» αποκαλύφθηκε ναός αφιερωμένος στην Αθηνά και τον Δία Σωτήρα ενώ ο αρχαίος περιηγητής Παυσανίας (2ος αι. μ.Χ.) αναφέρει στη Φιγάλεια την ύπαρξη ιερών της Αρτέμιδος Σωτείρας, και της Ευρυνόμης καθώς Γυμνασίου και Αγοράς, όπου υπήρχαν τα αγάλματα του Ερμή και του Ολυμπιονίκη Αρραχίωνα.
Στην Αγορά της πόλης ήταν ιδρυμένο, σε άγνωστη σήμερα θέση, το επιβλητικό πολυάνδριο των Ορεσθασίων, οι οποίοι το 659 π.Χ πολέμησαν στο πλευρό των Φιγαλέων κατά των κατακτητών Σπαρτιατών και σκοτώθηκαν όλοι.
Η νεκρόπολη της αρχαίας Φιγάλειας βρίσκεται δυτικά της θέσεως «Σταυρούλι» εκτός των αρχαίων τειχών. Η πρόσβαση γίνεται διαμέσου μονοπατιού συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων περίπου. Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί συνολικά έξι ταφικά μνημεία εκ των οποίων τα δύο σώζουν κατά χώραν πλήθος διάσπαρτων αρχιτεκτονικών μελών. Οι τάφοι είναι μνημειακοί, με ναόσχημη πρόσοψη. Σύμφωνα με τα ανασκαφικά δεδομένα η κατασκευή των μνημείων χρονολογείται στον 3ο αιώνα π.Χ. …


"Φιγάλεια (σταυρούλι -αλωνάκι)"
(...Ιούλιος 2018)
..... στη θέση "Σταυρούλι" τοποθετείται η αρχαία αγορά της πόλης και υπάρχουν ορατά λείψανα βυζαντινού ναού, ο οποίος έχει κτισθεί προφανώς επάνω σε αρχαίο κτίριο (ίσως στο ναό του Διονύσου Ακρατοφόρου) .....




Αρχαία Φιγάλεια & Ηλιόγερμα:
~ μοναδικό ...το ηλιοβασίλεμα στην Αρχαία Φιγάλεια...(18-5-2019_19:30)...


Αρχαία Φιγάλεια (πάνω & κάτω ρούγα)

~  Η αρχαία αρκαδική πόλη Φιγάλεια εντοπίζεται στη νότια Ηλεία, περίπου 25χλμ νοτιοανατολικά της Νέας Φιγαλίας και 28χλμ νοτιοδυτικά της Ανδρίτσαινας, πλησίον του ποταμού Νέδα που αποτελεί και το όριο με την γειτονική Μεσσηνία (σε απόσταση 23χλμ από το Κοπανάκι). Ήταν αρχαία Αρκαδική πόλη, σήμερα διοικητικά ανήκει στον νομό Ηλείας ...

... Η Αρχαία Φιγάλεια (ή Φιγαλία ή Φιγαλεία) υπήρξε κατά την αρχαιότητα μία από τις ισχυρότερες πόλεις της Αρχαίας Αρκαδίας. Την περιέβαλε ισχυρό τείχος μήκους περίπου 4,5 χλμ., με πύργους ορθογώνιους και κυκλικούς, το οποίο σώζεται ακόμη και σήμερα σε πολύ καλή κατάσταση και σε αρκετό ύψος, με ακρόπολη στα ΒΑ, ενώ παντού υπάρχουν εμφανή ίχνη και λείψανα αρχαίων κτιρίων …
  Οι αρχαίες πηγές κάνουν λόγο για Αγορά όπου υπήρχαν τα αγάλματα του Ερμή και του Ολυμπιονίκη Αρραχίωνα, Γυμνάσιο, Θέατρο, καθώς και για ιερά της Αρτέμιδος Σωτήρος, του Διονύσου Ακρατοφόρου και της Ευρυνόμης ...
  Από νομίσματα της πόλης φαίνεται πως υπήρχε λατρεία της Υγείας, του Ασκληπιού, της Αφροδίτης και της Νέδας ή Τύχης ...
  Από την αρχαία πόλη έχει ανασκαφεί έως τώρα η κρήνη της πρώιμης ελληνιστικής εποχής, ναός αφιερωμένος στην Αθηνά και τον Δία Σωτήρα και ταφικά μνημεία της ελληνιστικής εποχής…

.... Στη θέση «Σταυρούλι» τοποθετείται η αρχαία αγορά της πόλης και υπάρχουν ορατά λείψανα βυζαντινού ναού, ο οποίος έχει κτισθεί προφανώς επάνω σε αρχαίο κτίριο (ίσως στο ναό του Διονύσου Ακρατοφόρου).......




..............................................................................................................................


                                            http://youlearnmasterguitar.com/tag/Figaleia/1

..............................................................................................................................



(Ορεινή Ποδηλασία στα αρχαία μονοπάτια της Φιγάλειας)




...............................................................................................................................





5ος ΕΠΙΚΟΥΡΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΦΙΓΑΛΕΙΑ - ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 110 ΑΘΛΗΤΩΝ  
(13-8-2014)

Ο Επικούριος Δρόμος, είναι ένας Αγώνας Δρόμου 14 χιλιόμετρων (από τον Ναό́ του Επικούριου Απόλλωνα, στο Ιερό Κωτύλιο – έως την Αειφόρο Αρχαία Κρήνη, στην Αρχαία Φιγαλεία).

Μεγάλο μέρος της διαδρομής του Επικουρίου Δρόμου, συμπίπτει με εκείνη
της «Ιεράς Οδού»,των Φιγαλέων, διέρχεται δε, μέσα ή δίπλα, από τα γραφικά
Φιγαλικά Χωριά- Καστρούγκαινας, Δραγωγίου, Πλατείας, Περιβολίων,
Φιγάλειας, με κατάληξη την Αειφόρο Φιγαλική Κρήνη, με το Θεόρατο Πλατάνι.

Τα Μάτια δεν χορταίνουν να απολαμβάνουν τη μαγευτική θέα, που
ανεμπόδιστα, απλώνεται από το Ιερό Λύκαιον όρος, τα Νόμια, το Τετράγιον, το Ελάιον, έως τον Μεσσηνιακό κάμπο και το το Ιόνιο Πέλαγος. Το δε
μουρμουρητό, της Θεοτρόφου Νέδας, στέλνει αβίαστα τη φαντασία του
καθενός, σε άλλες ένδοξες εποχές….


 ..............................................................................................................................................




Φιγαλεία



---------------------------------------------------------------------------------------




Ο ΥΔΑΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΔΑΣ
  


                                                                         ΝΕΔΑ 

                                                                              NEDA

Η Νέδα είναι το μοναδικό θηλυκό ποτάμι της Ελλάδας και αποτελεί το φυσικό όριο των νομών Ηλείας και Μεσσηνίας. Πηγάζει από το όρος Λύκαιο, ανάμεσα στα χωριά Κακαλέτρι και Πέτρα στα ορεινά της Μεσσηνίας, πολύ κοντά στην Ανδρίτσαινα. Τα νερά της, ύστερα από 32 χιλιόμετρα φυσικής ομορφιάς, συναντούν το Ιόνιο στη θέση Ελαία, λίγο έξω από την Κυπαρισσία...


<<< Νέδα μου! >>>            


                                                Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΝΕΔΑΣ


                                       Ποταμός Νέδα "Περιήγηση στο χώρο και στο χρόνο"

                                                                          Νέδα






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ο ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΤΡΙΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.

.... Όλα τα ιερά μνημεία του ελληνικού χώρου με τα μνημεία του, υπακούουν σε μια επιστημονική νομοτέλεια μαθηματικού, γεωγραφικού, γεωδαιτικού, αστρονομικού χαρακτήρα. Γενικά στην αρχαιότητα, σε όλη τη γη ιερά «με σαφή γεωδαιτική διάταξη». Σε αυτή τη διάταξη εντάσσονται ο Παρθενώνας, η Πυραμίδα του Χέοπος, η Πυραμίδα του Ηλιου στο Τεοτιονακάν της Κεντρικής Αμερικής, το Στόουνχεντζ στη Βρετανία και άλλα μεγαλιθικά μνημεία τύπου ντολμέν και μενχίρ, που συνδέονται με αόρατα ηλεκτρομαγνητικά κανάλια και ενδεχομένως και με υπόγειες διόδους. Μετεωρολογικοί και γεωλογικοί χάρτες του παρελθόντος αποδεικνύουν ότι οι αρχαίοι γνώριζαν την ύπαρξη τρισδιάστατου δικτύου μαγνητικών γραμμών πάνω στη γη. Οι χριστιανικές εκκλησίες που χτίστηκαν πάνω στα ερείπια των αρχαίων ιερών επωφελήθηκαν ακουσίως από τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εκμεταλλεύονται τις ευεργετικές επιδράσεις της γεωακτινοβολίας, όπως και τα ιερά που βρίσκονταν πριν εκεί. Συνεπώς έχουν ενδιαφέρον η χαρτογράφηση της ιερής γεωγραφίας της Ελλάδας και ο εντοπισμός των συγκεκριμένων κέντρων δύναμης. Ο Αριστοτέλης στα "Πολιτικά" του έγραφε: "Οι καθιερωμένοι οίκοι για τη λατρεία των θεών πρέπει να βρίσκονται όχι μόνο στην κατάλληλη θέση αλλά και στην ίδια, εκτός από εκείνους τη θέση των οποίων ορίζει ξεχωριστά ο Νόμος ή κάποιο μαντείο υπό την αιγίδα του μαντείου των Δελφών". ("Πολιτικά", VII 1331α). Ο Στράβων, αναφέρει: "Όσοι ασχολούνται με τις θέσεις των διάφορων τόπων λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα των αστρονόμων και των γεωμετρών σχετικά με τα σχήματα, τα μεγέθη και τις αποστάσεις", ενώ σύμφωνα με τον Παυσανίας: "Ο δήμος του Μαραθώνα απέχει ίση απόσταση από την Αθήνα με την απόσταση της Καρύστου, που βρίσκεται στην Εύβοια, από την Αθήνα"("Αττικά" 32, 3). Αναφορά που δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για το ότι όλοι αυτοί οι γεωμετρικοί συσχετισμοί ήταν επιμελώς προσχεδιασμένοι. Στις αποστάσεις ανάμεσα στα ιερά μέρη χρησιμοποιούνται το στάδιο ως μονάδα μέτρησης, ο κωδικός αριθμός π, ο αριθμός φ της χρυσής τομής και διάφοροι λόγοι (στάδιο = 184,454 μέτρα, π = 3,14, φ = 1,618).  ............



Ο ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΤΡΙΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

... Ο αριθμός τρία εθεωρείτω "ευτυχής αριθμός". Το τρία συμβόλιζε τον "Λόγο τον Νου και τη Θέλησης", δηλαδή μια αποκρυφιστική εκδοχή της δημιουργίας του κόσμου, αλλά επιπροσθέτως το "Κέντρο, την Ακτίνα και την Περιφέρεια" του κύκλου, που ήταν κι αυτός ιερό σχήμα, γιατί συμβόλιζε τον Ήλιο, την πηγή της Δημιουργίας. Έτσι φαίνεται ότι ο νόμος, τον οποίο αναφέρει ο Αριστοτέλης, επέβαλε την διάταξη αυτή των πόλεων, ιερών κ.λ.π. ώστε, ανά δύο, να σχηματίζουν ισοσκελή τρίγωνα, συνδεδεμένα μέσω της κορυφής τους με τους Δελφούς, τον ομφαλό, αν όχι της γης, τουλάχιστον της Ελλάδας!  ..........



ΕΛΛΑΣ ΙΕΡΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

ΙΕΡΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ Η ιερή χωροθεσία των αρχαίων Ελληνικών ναών & πόλεων. Όπως αναφέρουν Αριστοτέλης & Στράβων, ο καθορισμός της ίδρυσης ιερών ακολουθούσε κάποιο νόμο, αλλά ουδής αναφέρει το περιεχόμενο του νόμου. Ο οποίος σχετιζόταν με το Θείον, συνδέοντας τα ιερά με τον έναστρο ουρανό, έτσι ώστε οι άνθρωποι εκεί να βρίσκονται σε αρμονική σχέση με τις ιδιότητες των ουράνιων σωμάτων. Ποιος ανθρώπινος νους μπορεί να κάνει ανάλογους υπολογισμούς; Να κτίσει με τέτοια ακρίβεια ναούς & πόλεις επάνω στην Ελλάδα; Τι εξυπηρετούσε η μυστική αυτή γεωγραφία; Γιατί αυτά τα καταπληκτικά επιτεύγματα του αρχαίου ελληνικού πνεύματος δεν διδαχτήκαμε ποτέ στα σχολεία μας; Αυτή η έντεχνη και εσκεμμένη γεωμετρική σχέση μεταξύ των αρχαίων ελληνικών ναών προσδοκούσενα παράγει τέτοιες ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΔΟΝΗΣΕΙΣ, ανάλογες της ουράνιας μουσικής των σφαιρών, ώστε να καταστήσει ικανό τον ανθρώπινο να μεθέξει μιας ΕΚΣΤΑΤΙΚΗΣ κατάστασης ανώτερης ΕΝΩΣΗΣ με το ΘΕΙΟ. Οι αρχαίοι ελληνικοί ναοί, μέσω της γεωμετρικής τους σχέσης , ήταν συνδεδεμένοι με τον Έρωτα,ο οποίος Έρως κατά τους Ορφικούς είναι η γενετήσια ουσία του Σύμπαντος, το ΘΕΙΟΝ . ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ. Τα μνημεία, συνδεόμενα με νοητές αιτίες, σχηματίζουν ένα γεωδαιτικό τριγωνικό δίκτυο, με όλα τα χαρακτηριστικά της αρμονίας και του κάλλους.   .................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου